آکادمی ICF مارکت
اولین مرکز آموزش ولوم تریدینگ در ایران

آموزش مقدماتی اوردر بوک Order Book | بخش دوم

آموزش مقدماتی اوردر بوک Order Book | بخش دوم

همان طور که در بخش اول آموزش اشاره شد، اوردر بوک یک لیست الکترونیکی قیمتی است که در آن کلیه سفارشات و معاملات بازار فارکس و فیوچرز بسته به اینکه چه نماد معلاملاتی را برای ترید انتخاب میکند،

در دسترس شماست. 

چه نوع سفارشاتی در Order Book عملا اتفاق میافتد ؟

برخلاف آنچه که در فضای عمومی معامله گری وجود دارد، تنها سفارشات و معلاملات اگرسیو (Aggressive) یا میتوان گفت،اوردر های موثر در حرکت قیمت، تنها نقش بازیگردان در بازار مالی Forex و Futures را ایفا نمیکنند.بله درست است! تا اینجای مسیر که در اشتباه بودیم حالا چه باید کرد ؟

موسسات مالی، الگوریتم ها، اکسپرت ها و بسیاری از تریدر های حرفه ای پوزیشن های ترید خود را بر اساس سیستم معاملاتی یا استراتژی که برایشان تعریف شده است،

بصورت دستوری در قیمت های مد نظر خود قرار می دهند.

باید گفت که نقش بازیگردانان پسیو (Passive) یا به اصطلاح منفعل کمتر از فعالان اصلی بازار که به صورت اگرسیو ترید میکنند، نیست.

Superdom از چه قسمت هایی تشکیل شده است ؟

  • ستون قیمت : ستونی که معمولا در اکثر نوع Price Ladder در وسط، به مرکزیت (Sell Limit Orders) و (Buy Limit Orders) قرار می گیرد.
  • ستون اوردر های دستوری فروش (Sell Limit Orders ) : ستونی که معمولا در اکثر نوع اودر بوک ها در سمت راست ستون قیمتی قرار می گیرد.
  • ستون اودر های دستوری خرید (Buy Limit Orders) : ستونی که معمولا در اکثر نوع اودر بوک ها در سمت چپ ستون قیمتی قرار می گیرد.

معاملات در Smart Dom به چه صورتی هر لحظه در حال انجام است ؟

اگر معامله گران تمایل واقعا قلبی برای خرید و فروش داشته باشند، باید در نقش اگرسیو ها قرار بگیرند.

ما به راحتی میتوانیم تریدر های اگرسیو را در ستون های راست و چپ فوت پرینت ببینیم. لینک زیر برای دوستانی است که برای اولین بار میخواهند با نینجا تریدر 8 و فوت پرینت چارت آشنا شوند.

آموزش نصب نینجا تریدر 8 و راه اندازی ادونز و تمپلت 

معامله گران اگرسیو در فوت پرینت چارت به صورت مورب مورد مقایسه قرار می گیرند و دستورات سفارشات هم همین طور عمل میکند.

البته باید اشاره کرد معاملات زنده و واقعی که بصورت اگرسیو صورت میپذیرد، در اوردر بوک های پیشرفته با امکانات بیشتر 2 ستون بیشتر نمایش داده میشود.

خریداران Aggressive در صورت توافق بر روی قیمتی که سفارشات دستوری فروشندگان یعنی (Sell Limit Orders) پیشنهاد میدهند، از آنها هر تعداد که نیاز دارند، خریداری می کنند.

فروشندگان Aggessive نیز در صورت توافق بر روی قیمتی که سفارشات دستوری خریداران یعنی (Buy Limit Orders) پیشنهاد میدهند، از آنها هر تعداد که نیاز دارند، خریداری می کنند.

این چرخه ادامه می باید و به هر سمتی که توافق بیشتری برای خرید یا فروش شکل بگیرد مارکت به آن سمت حرکت خواهد کرد.

البته همیشه به همین سادگی نیست !

از آنجایی که درصد بالایی از فعالیت بازار فارکس و فیوچرز را الگوریتم های معاملاتی تشکیل میدهند، بنابراین دستورات آنها کاملا واضح در Order Book قابل ترید و رصد نیست!

سفارشات دستوری الگوریتم ها، مانند یک کوه یخی (iceberg Orders) است که تنها بخشی کوچکی از آن به عنوان رد پا معلوم است.

برای اینکه بتوانیم حضور آنها یعنی (iceberg Orders) را در مارکت تشخیص بدهیم ساده ترین راه آن کندلی سبز با دلتای قرمز یا منفی است.

سعی کردیم مفهوم پیچیده ی Superdom را به ساده ترین زبان برای شما همراهان توصیف کنیم.

لطفا ما را تا انتهای آموزش همراهی کنید تشکر و با احترام :)

آغاز ثبت نام ولوم تریدینگ پیشرفته
ترتیبی که برای خواندن این مقالات به شما پیشنهاد می کنیم:

مطالب زیر را حتما مطالعه کنید

دیدگاه ها (0)

    هنوز دیدگاهی ثبت نشده
    اولین باش
ثبت دیدگاه
با تشکر از نظرات شما